O2 Czujniki parkowania - tył - na radiu wskazują odwrotnie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pnemestor
    Classic
    • 2010
    • 3

    O2 Czujniki parkowania - tył - na radiu wskazują odwrotnie.

    maksiu, wygrałeś w shoutboxie uchar
  • Pawelt
    Ambiente
    • 2009
    • 189
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    O2 Czujniki parkowania - tył - na radiu wskazują odwrotnie.

    Witam

    Nasza Skoda została ostatnio obtarta na mieście i gość przerysował nam cały róg tylnego zderzaka. Przy okazji oględzin okazało się, że prawy - środkowy czujnik parkowania albo jakoś się wypiął w każdym razie nie siedzi mocno w zderzaku i jest między zderzakiem a nim szpara. Pewnie zderzak się odkształcił no bo sprawca zamieszania ma przetarte i powgniatane przednie i tylne drzwi.

    Zmusiło mnie to do kontroli działania owych czujników i okazało się, że o ile każdy łapie to na wyświetlaczu radia wskazania pokazują się odwrotnie. Gdy zasłonię np. ręką tylko lewy skrajny czujnik to na wyświetlaczu mam słupki po prawej stronie piktogramu z autem. Gdy zasłonię prawy to wskazanie jest po lewej. Identycznie jest gdy spróbuję zasłonić dwa wewnętrzne czujniki. Wtedy też lewo i prawo jest pomieszane.

    Stąd moje pytania:
    - czy na wyświetlaczu gdy przeszkoda jest w lewej tylnej sferze auta słupki powinny się pojawiać po lewej tylnej stronie autka na piktogramie? (na logikę tak powinno to działać)
    - czy jest szansa, że ten problem wynikł w efekcie bardzo delikatnej kolizji (na zderzaku ledwie widać jakiekolwiek rysy)?
    - czy może jest gdzieś w całym obwodzie związanym z czujnikami wtyczka która np. jest narażona na wypięcie w trakcie okresowego przeglądu i mogła zostać podpięta odwrotnie i stąd różnica lewo-prawo? Nie znam dokładnie O2 ale w okolicy schowka gdzie też wymienia się filtr pyłkowy powinien być tzw. komputer komfortu. Może ktoś podmienił przez nieuwagę. A przegląd był robiony 2 tygodnie temu w ASO.
    - czy bardziej prawdopodobne jest, że jest tak od początku lub od czasu naprawy lakierniczej zderzaka w ASO 2 lata temu gdy ponoć był zdejmowany - może wtedy to ktoś na odwrót pozakładał?

    Przyznam się szczerze, że nie jeżdżę Skodą jako kierowca już ponad 2,5 roku i nie pamiętam jak to działało ale może nigdy nie zauwazyliśmy, że to pokazuje odwrotnie niż powinno. Nawet jak jeździłem tym autem to nigdy nie patrzyłem na ten wyświetlacz na radiu tylko słuchałem pisków.

    Nasza O2 jest u nas od nowości, ma fabryczne czujniki i radio wielkości 2 DIN. To był jakiś chyba średni model radia z mniejszym wyświetlaczem. Kolejne lepsze już było chyba z nawigacją. A gorsze było o połowę mniejsze.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Tylko przy naprawie mogli zamienić strony wiązki. To prosty system. Z przodu masz czujniki? Jeśli tak, czy działają prawidłowo?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Pawelt
        Ambiente
        • 2009
        • 189
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Z przodu nie ma czujników. W takim razie wychodzi na to, że 2 lata nie zauważyliśmy, że to poskładane jest odwrotnie

        Podjadę może dzisiaj na komputer czy na pewno nie ma żadnego błędu itp.

        Komentarz

        • rafallogi
          Classic
          • 2013
          • 5

          #5
          Witam,
          nie chcę zakładać nowego tematu... czujniki z przodu i z tyłu, migający przycisk P, pojawia się auto na chwilę i gaśnie. Korzystając z Waszej wiedzy na forum wyczytałem i znalazłem uszkodzony 1 czujnik z przodu (pierwszy po lewej stronie rejestracji), mogę go dosięgnąć i przekręcić- kręci się trochę , ale nie wiem jak go wyjąć, by cokolwiek stwierdzić.
          Wypchnąć go na zewnątrz czy wepchnąć do środka a może najpierw wypiąć jakąś wtyczkę.
          Z przodu widać na lakierze, że ktoś próbował wciskać tam kiedyś wkrętak, tj. między tę obwódkę a sam zderzak. Rozumiem, że sam czujnik jest w środku a toa obwódka dookoła to jakby maskownica otworu montażowego?
          Dzięki za pomoc.
          Nigdy nie jedz żółtego śniegu

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            rafallogi, wciskasz do wnętrza zderzaka podważając jednocześnie palcami zaczepy od wewnątrz. Wcześniej oczywiście wypnij wtyczkę ( będzie łatwiej ).

            Tak wygląda uchwyt czujnika ( przyklejony do zderzaka )

            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • rafallogi
              Classic
              • 2013
              • 5

              #7
              Ta obwódka też wlezie do środka? Sorry, ale nie wiem z czym się to je. Może wypiąć wtyczkę i spryskać ją kontaktem do styków elektrycznych?

              AAAAAAaaaaaaa, teraz widzę na zdjęciu. Jest podstawa i w podstawę przyklejoną do zderzaka wpięty jest czujnik ops:
              Te dwa wystające uszy/zaczepy trzeba odchylić na zewnątrz i mam go mieć?

              Rany boskie dobrze, że zapytałem, bo wyrwałbym tę podstawę ze zderzaka.

              Wielkie dzięki Kowal 2002
              Nigdy nie jedz żółtego śniegu

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Zamieszczone przez rafallogi
                ...Te dwa wystające uszy/zaczepy trzeba odchylić na zewnątrz i mam go mieć?
                Tak, wystarczy lekko podważyć palcem i przyciskać jednocześnie czujnik od zewnątrz zderzaka i powinien wyskoczyć. Ten pierścień to cześć uchwytu ( zostaje w zderzaku ).
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                Pracuję...